4.1.14

magnificent craft.

Dzisiaj dość nietypowo. Chyba nigdy nie wspominałam na blogu, że uwielbiam kinematografię, a już na pewno nie wspominałam, że moja miłość do oglądania filmów w dużym formacie zakiełkowała podczas mojej 3 letniej pracy w kinie w okresie studiów;) No cóż, oprócz namiętnego pochłaniania literatury i kibicowania z całych sił potyczkom siatkarskim staram się co najmniej dwa razy w miesiącu odwiedzać sale kinowe. Postanowiłam dzisiaj podzielić się z Wami moja osobistą listą filmów, na które z pewnością wybiorę się w roku 2014:) Od razu dodam, że lista zawierać będzie pozycje komercyjne i jednocześnie gorąco zapraszam Was do oglądania kina niezależnego (kina z filmami spoza tzw. mainstreamu darzę bowiem szczególną sympatią:)).

 Hobbit Tam i z powrotem.

Ta propozycja chyba nikogo nie zdziwi. Po obejrzeniu Władcy Pierścieni z zachwytem przyjęłam wiadomość o pracach dotyczących nakręcenia kolejnego filmu opartego na bazie cudownych książek J.R.R Tolkiena. Mimo obaw dotyczących rozciągnięcia krótkiej stosunkowo fabuły książki na trzy długometrażowe filmy, nie zawiodłam się i z utęsknieniem wypatruję trzeciej części, która ma sie jak zwykle pojawić pod koniec roku.

Igrzyska Śmierci. Mockingjay.

Przyznam szczerze, że ta produkcja zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Zarówno pierwsza jak i druga część całkowicie wciągnęły mnie w opowiadaną historię a także, co tu dużo mówić- ogromnie mnie wzruszyły. Do tego stopnia, że po wyjściu z kina po drugiej z części chciałam biec do księgarni i poznać dalsze losy bohaterów. Jedyne na co mogę narzekać to fakt, że twórcy hitu postanowili rozbić ostatnią część na dwa filmy- czy to dobrze czy nie dla oczekujących na dalsze losy Katniss i jej przyjaciół- dowiemy się w listopadzie.

Sin City: A Dame to Die For (2014)Sin City. A dame to kill for.

Nie będę tutaj rozstrzygała, czy przetłumaczenie podtytułu jako ,,Damulka warta grzechu" jest dobre czy nie, natomiast z miłą chęcią obejrzę druga część Miasta Grzechu. W pierwszej urzekły mnie oczywiście bardzo fajne jak na tamte czasy efekty specjalne i przede wszystkim mroczność obrazu Rodrigueza, która mnie osobiście bardzo wciągnęła.

X-Men: Przeszłość, która nadejdzie (2014)X-Men. Przeszłość, która nadejdzie.

Mam słabość do marvelowskich komiksów i ich adaptacji. I nawet jeśli jest to piąta część historii o grupie mutantów o nadnaturalnych zdolnościach, z chęcią ją obejrzę.

Wilk z Wall Street (2013)Wilk z Wall Street

Scorsese wraca z nowym filmem i oczywiście w roli głównej pojawia się Leonardo Dicaprio. Wszyscy mówią, że to pewniak jeśli chodzi o tegoroczne Oscary, ale czy kogoś to w ogóle dziwi? Nie od dziś wiadomo, że jak Martin Scorsese zabiera sie do pracy wespół z Leo zawsze pojawia się na koncie jakaś nagroda.

Noe: Wybrany przez Boga (2014)Noe. Wybrany przez Boga.

Kolejny już film dotykający tematyki bibilijnej. Rzadko który do tej pory wychodził z tego obronną ręką. Jednak coś mi mówi, że to właśnie genialny Aronofsky, który zabrał się za nakręcenie tego dzieła ma szanse odnieść duży sukces. Zwłaszcza, że do współpracy zaprosił naprawdę wyśmienitą obsadę: Russel Crowe, Anthony Hopkins, Jennifer Connely, Emma Watson.

Czarownica (2014)Czarownica

Przyznaję od razu, że nie jestem wielką fanką talentu Angeliny Jolie, ale ten plakat w mgnieniu oka przyciągnął mój wzrok i zachęcił do poszukiwań nad treścią tego projektu. Walt Disney po raz kolejny będzie starał się nam udowodnić, że w wyścigu o najlepiej wyprodukowane baśniowe filmy znajduje się od wielu lat w ścisłej czołówce.

Interstellar (2014)Interstellar

Od historii w stylu science-ficcion zdecydowanie preferuję klasyczne fantasy, ale ten film sprawia, że z chęcią wybiorę się do kina aby ewentualnie zweryfikować moje dotychczasowe przekonania. Christopher Nolan przedstawi nam historię badaczy, którzy odkrywają i wykorzystują tunel czasoprzestrzenny. Czy uda mu się w ciekawy sposób opowiedzieć o pragnieniu ludzkości do podróży gwiezdnych i międzyplanetarnych?

Transcendence

Wiem już, że w maju będę z niecierpliwością przebierać nogami na możliwość ponownego zobaczenia świetnego Johny'ego Deepa w roli głównej. Jeśli dodam, że partnerować będzie mu wielki Morgan Freeman to chyba nie ma lepszej rekomendacji, prawda? Co do samej fabuły dodam tylko, że historia dotyczy umierającego naukowca, który aby oszukać śmierć zgrywa swoje ciało do komputera co daje mu nadludzką moc i możliwość pozostania niezwyciężonym.

The Grand Budapest Hotel (2014)The Grand Budapest Hotel

Sama nie wiem co mnie tak uwiodło w tej pozycji. Być może to kwestia obsadzenia fabuły w czasach międzywojennych (uwielbiam szczerze filmy kostiumowe), a może po prostu chęć ujrzenia na dużym ekranie bardzo cenionego przeze mnie Edwarda Nortona. Towarzyszyć będą mu m.in. Adrien Brody i Ralph Fiennes.

Ona (2013)Her

Bardzo ciekawy pomysł na historię: Samotny pisarz kupuje system operacyjny, który jest zaprojektowany po to, aby spełnić wszystkie potrzeby jego użytkownika. Sprawa komplikuje się, kiedy miedzy pisarzem a jego nowym nabytkiem nawiązuje sie romans. Jeszcze tylko dodam obsadę, która jest dodatkowym argumentem na ,,tak" dla tej pozycji: Joaquin Phoenix, Rooney Mara, Amy Adams, Scarlett Johansson, Olivia Wilde.

Jak wytresować smoka 2 (2014)Jak wytresować smoka

Jestem niezmiernie ciekawa, czy twórcom sequelu uda się zachować wspaniały klimat i humor części pierwszej tej uroczej bajki. Mocno na to liczę, ponieważ obok Zaplątanych i Krainy Lodu to moja ulubiona bajka ostatnich lat.

Obrońcy skarbów (2014)Obrońcy Skarbów

No cóż, tym razem nie będę nawet wymieniały wspaniałej obsady tego filmu, ponieważ macie ją wypisaną na powyższym plakacie. Dodam tylko, że George Clooney tym razem w podwójnej roli: aktora i reżysera- zacieram ręce z niecierpliwości.

Into the woods

Film póki co owiany dość dużą tajemnicą. Sam pomysł na połączenie musicalu ze stylem fantasy jest dla mnie niesamowicie interesujący. A połączenie Maryl Streep jako Czarownicy i Johny'ego Deepa jako Wilka- to musi się udać!

Knight of Cups

Ryan Gosling, Michael Fassbender, Christian Bale, Natalie Portman, Cate Blanchet, Rooney Mara, Val Kilmer, Holly Hunter- WOW. Nie ma jeszcze oficjalnych plakatów z produkcji, a ja już nie moge się doczekać.


Mam nadzieję, że dzisiejszy post przypadł Wam do gustu, mimo odmiennego charakteru. Podzielcie się koniecznie Waszymi typami co do tegorocznych hitów kinowych, chętnie skorzystam z podpowiedzi!
Przy okazji, zachęcam do obserwowania mnie na Instagramie, ściskam Was mocno,
besos,
BC

7 komentarzy:

  1. Uwielbiamy z mężem chodzić do kina, teraz szykujemy się na wilka z leonardo, jestem mega ciekawa jak tym razem wypadnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasia zrób posta o serialach <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asia dobrze wiesz, że z nas dwóch wiedzą na temat różnych seriali bijesz mnie na głowę;>

      Usuń
  3. idealnie.. wlasnie tez zabieram sie za ´´Runner, runner´´ z naszym kochanym Justinem <3 a Ty kochana odpisz na meila bo tak nieladnie! hugs :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu chyba będziemy często chodzić razem do kina :D Do tej listy dołożyłabym 47 Roninów z Keanu <3 :)

    OdpowiedzUsuń